Visa inkl. moms iställetVisa exkl. moms istället

Köpvillkor Källvikendörren AB

Telefonbeställning:
Det går självklart att ringa 0224-912 85 eller mejla in din beställning till oss: order@kallvikendorren.se

Fraktalternativ:
Till närmaste Schenker terminal: Fritt levererat        Hitta din närmast terminal
Hemleverans med avisering: Per enhet 300 kr.
Observera att pardörrar och garageportar räknas som 2 enheter

Expeditionsavgift:
Alla order har en expeditionsavgift på 150:-

Moms:
Moms ingår i samtliga priser.

Betalningsalternativ:
Fakturering sker via Klarna Checkout

Med Klarna Checkout inkluderas Klarnas samtliga betalningsalternativ:
Betala direkt (kortbetalningar, banköverföring och Klarna Direkt).
Betala senare (faktura) samt dela upp (delbetalningsplan 6, 12, 24 och 36 månader och flexibla betalningar).

Leveranstider:
En orderbekräftelse med leveransdatum från fabrik kommer via mejl inom ett par dagar efter beställning.

Leveransdag från fabrik är när varan lämnar fabriken, och ca 2–5 dagar senare på plats hos er beroende på vald fraktlösning.

Lev tid 2–5 dagar angivet på sidan är när varorna lämnar fabriken
Lev tid 4–6 veckor angivet på sidan är när varorna lämnar fabriken,
Vi reserverar oss mot mellanförsäljning av lagervaror

Kontakta oss:
Du når vår kundservice på e-post info@kallvikendorren.se, SMS 070–4389220 eller telefon 0224-91285 mån-tors 8.00-16.00, stängt för lunch mellan 12–13.  Mejlfrågor eller SMS som rör köp/beställning besvaras normalt inom 48 timmar vardagar

Mottagningskontroll:
Mottagningskontroll skall göras vid mottagandet. Eventuella synliga skador skall noteras på berörd fraktsedel (se Transportskador nedan). Kontrollera att levererad vara är rätt storlek, utförande och hängning. Detta skall göras innan demontering av eventuell gammal enhet. Källvikendörren AB ersätter ej kostnader uppkomna för eventuell förtäckning av dörr, fönster eller garageport-hål eller för hantverkare som inte kan utföra arbete på grund av bristfällig mottagningskontroll.

Transportskador:
Synliga transportskador skall noteras på fraktsedel när chauffören är kvar så att även hans underskrift finns på fraktsedeln, detta för att underlätta för er som kund. Hämtar du på terminal prata med personalen på plats.

Eventuella skador som upptäcks senare, dolda, skall anmälas inom 6 kalenderdagar från mottagandet av godset.

Vii rekommenderar att du mejlar info@kallvikendorren.se alt SMS till 070–4389220 för handläggning av din eventuella transportskada. Detta gäller både synliga och dolda skador.
Transportskadade varor får inte monteras utan transportörens medgivande.
När du mejlar var vänlig skriv namn, order nr, tele nr och vilken produkt det gäller och samt bilder på skadan. Vi rekommenderar att alltid bifoga bilder på skadan. Allt detta för att påskynda ärendet för ditt bästa

Vi handlägger ärendet med gentemot transportören och meddelar dig vilken åtgärd transportören finner lämplig.

Konsumentens rätt till hjälp:
Du har alltid rätt att vända dig direkt till oss för att få hjälp med reklamationer, ångerrätt, samt information om varan.

Garanti:
Vi lämnar 2 års produktgaranti. Vissa varor har 10 års formgaranti, se respektive produkt.
Vi garanterar inte formstabilitet & färgbeständighet på kulörer över NCS 7000.
För ev. uppkommen imma i isolerglas lämnas 10 års garanti.

Fakturan gäller som garantibevis. I övrigt gäller konsumentköplagen.
Alla produkter vi säljer kan användas i Sverige.
Du har rätt att utan kostnad öppna förpackningen för att kontrollera att varans funktion.

Ångerrätt/returer:
Om du ångrar ditt köp kan du returnera eller byta lagervaror (benämns i Webbutiken som Lev. tid: 2–5 arbetsdagar) inom 14 dagar, från det att du mottagit varan. 
Du har rätt att lämna tillbaka varan utan kostnad om den är oöppnad.

Vid ångerrätt skall du som konsument återfå vad du betalat förutom fraktkostnaden.
Returfrakt betalas av dig som kund. Det är du som kund som ansvar för att varan är tillfredställande emballerad.

Återbetalning sker inom 10 dagar efter att vi mottagit och besiktigat att varan är i gott skick och inte skadats eller monterats.

För varor som inte är lager (markeras 4–6 veckor i Webbutiken) tillverkas dessa
specifikt för din räkning och omfattas inte av ångerrätten då dessa inte är en standardprodukt. 

Enligt Lag (2005:59) om distansavtal och avtal
Dessa varor order bekräftas och det är ditt ansvar som kund att kontrollera att allting är rätt uppfattat.  Eventuella anmärkningar skall göras inom 5 dagar efter mottagandet av order erkännandet. Därefter är konsumenten betalningsansvarig för produkten och kan inte häva köpet.

Är du osäker vad som är kundanpassad tillverkning, kontakta oss.

Vid retur kontakta Källvikendörren AB omgående. Vi rekommenderar att du mejlar till info@kallvikendorren.se eller SMS 070–4389220

Returadress:  Källvikendörren AB, Källviken 113, 74491 Heby

Utdrag konsumentverket
Jurist – Avdelningen för konsumentskydd, Konsumentverket KO

Det finns inte stöd i distans- och hemförsäljningslagen för att retur ska ske på ett visst sätt. Det som står är att konsumenten ska lämna eller sända tillbaka till säljaren. I detta ligger en skyldighet för konsumenten att se till att varan kommer tillbaka till säljaren, men det regleras inte hur detta ska ske.

I lagens förarbeten står att ”enligt huvudregeln skall konsumenten lämna eller sända tillbaka varan till näringsidkaren. Hur detta skall ske är det upp till konsumenten att avgöra.” 

Viktigt att komma ihåg är att säljaren ska få tillbaka varan i väsentligen oförändrat skick. Skador som inträffar under frakten tillbaka till säljaren ansvarar konsumenten normalt sett för. Med tanke på detta kan det vara på sin plats att rekommendera konsumenten exempelvis hur varan ska emballeras men det ska då vara tydligt att det är en rekommendation och inte något som är bindande för konsumenten.

Att konsumenten ska lämna eller sända tillbaka varan innebär att konsumenten tar den eventuella kostnaden. Ett återlämnande i butik är kostnadsfritt men om varan ska skickas får konsumenten stå för frakten om inte annat överenskommits.

Reklamationer:
Du som konsument har reklamationsrätt i vanlig ordning enligt lag vare sig felet är synligt eller dolt. Eventuella reklamationer skall anmälas inom skälig tid från att det felet upptäckts. Reklamation som sker inom 2 månader från köptillfället anses alltid inom ”skälig tid”. Reklamationsrätten är 3 år. Konsumenten ersätts för returfrakt vid reklamation.
Vid reklamation rekommenderar att ni mejlar info@kallvikendorren.se för handläggning av din reklamation. Bifoga gärna bilder som styrker din reklamation.
Reklamerade varor får inte monteras utan vårt medgivande. Monterad vara anses som godkänd vara.

Använd med fördel vår reklamationsanmälan på nätet.

Besiktning av reklamerad vara:
Om behov uppstår, så kommer Källvikendörren att ombesörja besiktning av reklamerad vara. Vi kräver att det finns bilväg fram till besiktningsplats.
Är det fel på varan får du en ny, är den felfri så är du som kund skyldig att betala för Källvikendörrens kostnader i samband med besiktningen. Vi skickar den nya varan till samma adress som på din ursprungliga order.

Återköp:
Är det så att vi kommer överens om ett återköp ska varan/varorna returneras till Källvikendörren

Reservation:
Vi förbehåller oss rätten till konstruktionsförändringar. Vi reserverar oss dessutom för eventuella programmeringsfel och felskrivningar. Alla illustrationer av enkeldörrar är modul 9×20 och pardörrar 13×20. Proportionerna kan bli andra vid andra moduler.

Skydd av personuppgifter:
I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt GDPR (dataskyddsförordningen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig, och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice. Vi försäkrar att vi inte kommer att sälja eller överlåta några personuppgifter.

Eventuell tvist:
Vi kommer att följa allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid en eventuell tvist.

Avtal:
Vi ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.

Klarna:
Vi använder Klarna som betallösning. Se deras villkor här.

För att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.

Företags information 
Källvikendörren Aktiebolag är registrerat hos Bolagsverket. Organisationsnummer: 556341-2583.

Uppdaterad datum: 2021-09-22